ההיסטוריה של הפקק האנאלי

מאת דנה בר ארי, נובמבר 2018

מאז ראשית האדם המציא לעצמו המין האנושי מגוון כלים לשיפור חיי היום יום שלו בכל תחום. ישנן עדיות רבות להימצאות הדילדו כבר לפני כ 30,000 שנים אך נראה שהעונג האנאלי נזנח במקצת בתחום הכלים. בהחלט ייתכן שימוש של הדילדואים למטרה זו אולם הגדרת הפקק האנאלי (butt plug) הינה ככלי בעל צורת חרוט, מבוסס "עוגן" המונע מהפלאג להחליק פנימה או החוצה.

כיום משמש המושג פקק אנאלי בעיקר ככלי לעינוג (להבדיל מהפקק האנאלי הרפואי המטפל בחוסר שליטה אמיתי) ומשמש ככלי עזר בזמן פעילות מינית, אוננות ומשחקי סקס. ניתן למצוא פלאגים מודרניים במגוון צורות, צבעים וגדלים.

אך מתי הופיעו הפקקים האנאליים לראשונה?

מרחיבי פי הטבעת של דוקטור יאנג

כמו הקוקה קולה ועוד כמה המצאות טובות הפקק האנאלי נמכר בתחילה לתרופת קסם לכאב ראש או אקנה

Dr. Young rectal dialators
Dr. Young rectal dialators

המופעים הראשונים שלהם נמצא תיעוד נמכרו תחת השם 'מרחיבי פי הטבעת המושלמים של דוקטור יאנג' בשנים המאוחרות של המאה ה 19. הפלאגים שווקו כאביזרים רפואייים בעיקר כיוון שבאותה תקופה רוב הצורות של מין אנאלי היו לחלוטין מחוץ לחוץ וסווגו כמעשה סדום.

ערכה נמכרה כיחידה אחת והכילה ארבעה גרסאות שונות . מהקטן ביותר ברוחב של כסנטימטר וחצי ועד רוחב של כשניים וחצי סנטימטר ואורך של כעשרה. החומר הצמיגי שממנו עשוי היה הפלאג אינו ידוע אך המרקם היה דומה לג'לי.

להלן הוראות השימוש כפי שהופיעו יחד עם המוצר :

"מבוגרים מתחילים עם מרחיב מספר אחד. תחילה יש לחמם את הפלאג במים חמים, אחר כך לשמן חיצונית עם הפילומנט של דוקטור יאנג ( אם אין בנמצא אז עם ווזלין). בתנוחת כריעה או בזמן שכיבה על הצג עם ברכיים מכופפות מעלה – יש להחדיר בעדינות לפי הטבעת עד שהעוגן עוצר. יש להחזיק במקום כדקה עד שהשרירים האנאליים יסגרו ויחזיקו במקום. השאר יושב או בשכיבה כחצי שעה עד שעה לתוצאות מיטביות. 10 דקות לפחות."

"כאשר מוכנים לעבור לגדול יותר, עדיף תחילה להשתמש הנוכחי לכמה דקות, הכנס והוצא מספר פעמים. זהו שלב הכרחי ואין לדלג עליו"

Dr young ideal dialetors
Anal dialetors packages

ההוראות הזהירו שאין לעשות שימוש על ילדים תחת גיל 8 אלא בליווי רופא ובכל מקרה מעבר לגדלים המתקדמים אצל ילדים חייב בליווי רופא.

למרות מעט מאוד עדויות על התועלת הרפואית גרידא, הערכות המשיכו להימכר גם בתחילת המאה הבאה. מודעות המכירה טענו 'קל לשימוש עבור כל אינטליגנט' לטיפול הטחורים ובעצירות.

מאמר שפורסם על ידי דוקטור יאנג עצמו בירחון רפואי בשנת 1893 הילל את המכשירים כתרופה לשיגעון. המאמר התעקש שתוך שעל ידי החדרת הפקקים האנאליים 75% מהלא שפויים ירפאו תוך מספר שבועות מועט. ככל שנמשך השיווק נוספו עוד ועוד סגולות מרפא מדווחות למגוון הולך וגדל של מחלות.

רק בשנת 1938 מנהל התרופות האמריקאי שם סוף לחגיגה עם פרסום הצו לתרופות וקוסמטיקה בו הוצגו תקנות ניהול לנושא ושמו סוף לתרופות הפלא. מרחיבי פי הטבעת המושלמים הוצאו רשמית מחוץ לחוק רק שנתיים אחרי.

בית המשפט קבע :

"קצב וכמות השימוש המומלצים על תווית מרחיבי הפי הטבעת מסוכנים לבריאות. תוויות המוצרים שקריות ומטעות אודות הטענות המוצגות על יעילות הטיפול במחלות הרשומות מטה… "

ורשות התרופות סיכמה :

"[המודעות] שקריות ומטעות. המכשיר אינו יעיל למטרות המפורטות. ב 6 לדצמבר 1940 המוצרים יושמדו"

פלאג המסכך את עצמו

מתחרה רציני ליאנג היה ג'ורג' סטאר וויט שיווק מכשיר לטיפול במחלות פרוסטטה עד 1931

הרקטו רוטור פרסומת
The recto rotor

פסגת הטכנולוגיה של תחילת המאה ה 20 ששמה את דוקטור יאנג הרחק מאחור הינו הרקטו רוטור (The Recto Rotor). נראה ארוך ומשוכלל יותר מכל שאר אביזרי פי הטבעת של אותה תקופה אך שווק בדיוק לאותם צרכים רפואיים של עצירות ובעיות פרוסטטה. האורך אפשר למכשיר להגיע אל בלוטת הפרוסטטה והוא אכן פורסם כ…

"המכשיר היחיד שיכול להגיע לנקודה החיונית ביעילות"

נראה שההמצאה ניסתה לעשות קצת יותר מידי בבת אחת, היו שם חורים זעירים שהגירו חומר סיכוך וידית להפעלה חיצונית. לפי מודעות נראה שהפקק לא החזיק את עצמו במקום ונדרשה התערבות חיצונית בכדי להחזיק אותו במקום.

אז איך הגענו לפלאגים כחלק מתעשיית סקס?

סביר להניח שלפחות חלק מהלקוחות של יאנג ודומיו השתמשו בכלים לאו דווקא בגלל יכולות הריפוי שלהם. חנות הסקס הראשונה נפתחה בשנת 1962 בגרמניה על ידי טייסת חיל האויר הגרמני לשעבר Beate Uhse. אמנם קפיצה משמעותית אך גם ההתחלה שלה הייתה כ "הגיינה נשית" שהתפתחה לדילדואים, פלאגים ולצידם הלבשה תחתונה וסרטי פורנו. שוק אביזרי המין בכלל השתנה ככל שמחיר הגומי והוויניל ירדו ותעשיית הפלסטיק התפתחה

קפיצת המדרגה המשמעותית נעשה בשנת 1990 עת הופעתו של הסיליקון ושיטות העיבוד שלו בתעשייה. החומר העמיד, קל לניקוי ובסופו של דבר זול נתגלה על ידי היצרנים ופקקים אנאליים הופיעו במגוון צורות וגדלים. החל מדגמים חלולים שידעו להשפריץ נוזלים , דרך זנבות כלבים וסוסים מוצמדים לעוגן החיצוני ועד רועדים, רוטטים ומתנפחים.

פלאגים אנאליים עם זנב

Loading

תגובות ? (אין צורך להזדהות)

דילוג לתוכן